Avaluació


RÚBRICA DE COAVALUACIÓ DELS BLOCS:


   
                                Molt bé 4

Bé 3

Poc 2

Gens 1





Format del
bloc
-Hi ha cohesió entre tots els apartats.
-No hi ha faltes ortogràfiques.
-El títol està problematitzat.
-Hi ha tots els apartats i estan ben estructurats
-Hi ha cohesió
-Hi ha 2 o 3 faltes ortogràfiques.
-El títol està problematitzat.
-Té tots els apartats ben estructurats.
-Hi ha poca cohesió.
-Hi ha entre 3 i 9 faltes ortogràfiques.
-Falten apartats.
-El títol està mal problematitzat o és poc clar.
-No hi ha cohesió.
-Hi ha més de 10 faltes ortogràfiques.
-Falten apartats.
-El títol no està problematitzat.






Diari del bloc
-Expliquen detalladament el procés de creació del bloc, problemes que han sorgit i la seva resolució.
-Expliquen les seves experiències de l’estada a l’escola.
-Expliquen el procés de creació del bloc i els problemes sorgits però no la resolució d’aquests.
-Trobem les experiències de l’estada a l’escola.
-Hi ha poques entrades, són breus i sense detalls.
-No hi ha les experiències de l’estada a l’escola.
-No hi ha cap entrada al diari del bloc.






Activitats
-Hi ha les 4 activitats, amb objectius, metodologia activa, visual…
-Tenen en compte el nivell dels alumnes.
-Treballen, primerament les idees prèvies dels alumnes i fan una reflexió final.
-Utilitzen recursos addicionals pels alumnes.
-Hi ha les 4 activitats amb objectius.
-Falten recursos addicionals pels alumnes.
-No hi ha cap activitat que comporti una reflexió final.
-Hi ha les 4 activitats poc motivadores amb objectius poc clars.
-Hi ha activitats no adequades al nivell dels alumnes.
-No hi ha recursos addicionals pels alumnes.
-Falten activitats i els objectius de les que hi ha no van acord.
-Hi ha activitats no adequades al nivell dels alumnes.





Dossier informatiu
-Selecció d’informació rellevant i ben cohesionada.
-Sense faltes ortogràfiques.
-Hi ha links o enllaços, gràfics i imatges.
-Selecció d’informació rellevant i ben cohesionada.
-Hi ha alguna falta ortogràfica.
-Hi ha pocs links o enllaços, gràfics i imatges.
-La informació és feixuga i està poc seleccionada.
-Hi ha entre 3 i 9 faltes ortogràfiques.
-No hi ha links o enllaços, ni gràfics ni imatges.
-El format del dossier no és l’adequat.
-La informació és copiada i molt feixuga.
-Hi ha més de 10 faltes ortogràfiques.
-No hi ha links o enllaços, ni gràfics ni imatges

RÚBRICA DIRIGIDA A L'AVALUACIÓ DELS ALUMNES:

Per tal d’avaluar a l’alumne, el mestre/a observarà de manera directa a l’alumnat, i al final del procés avaluarà aquest tenint en compte la rúbrica següent: 



Molt bé (4)
Bé (3)
Poc (2)
Gens (1)
Activitat 1: Creació d’un mural.
Sap fer tria de la informació on aporta informació addicional i participa activament en el debat.
Aporta molta informació però sense seleccionar aquella d’utilitat i de tant en tant aporta quelcom al debat.
No ha buscat informació ni aporta res al grup.
Activitat 2: Reflexió i anàlisi d’un anunci
Sap analitzar correctament un anunci distingint els elements que el formen i resolent correctament les preguntes.
Analitza l’anunci i respon a les preguntes plantejades.
Presenta dubtes en la resolució de preguntes.
No sap respondre a les preguntes tot i amb l’ajuda del material i dels companys.
Activitat 3: Creem un anunci
Gaudeix de la pràctica en grup i participant activament.
A més sap elaborar un anunci fent ús de les TIC.
Participa activament en l’activitat però presenta mancances en la utilització de les TIC.
Mostra interès per l’activitat però no s’esforça el suficient i presenta moltes mancances en l’ús de les TIC.
No mostra interès en l’activitat ni participa en l’elaboració de l’anunci.
Activitat 4: Avaluació dels anuncis dels companys
Gaudeix del treball en grup.
Reflexiona sobre el treball dels altres grups i avalua amb un esperit crític.
Comprèn i fa ús del vocabulari de la publicitat i dels mitjans de comunicació de masses.
Gaudeix del treball en grup però no aporta la seva opinió i mostra mancances en l’ús i comprensió del vocabulari.
No participa ni reflexiona amb el grup.
No comprèn ni fa ús del vocabulari adequat.


1 comentari:

  1. AVALUACIÓ PER PART DEL GRUP: ESTUDIANT UN RIU

    Format: el títol està problematitzat, però pensem que s’utilitzen sinònims per plantejar el problema. El bloc no és gaire visual i cridaner, no desperta prou interès en l’alumne. Està ben organitzat.

    Regularitat del bloc: les entrades estan correctes però mal ubicades en el bloc, haurien d’estar en el diari i, no pas, a l’entrada principal. Hem trobat a faltar una entrada que expliqui com heu desenvolupat les activitats.

    Selecció de la informació: pensem que les fonts són fiables i adequades. El format del dossier està molt bé. Felicitats per aquest format tan educatiu i ideal.

    Cohesió dels objectius amb contingut i activitats: els objectius no estan redactats com calen, però entenem que han estat escrits quan encara no teníem coneixements sobre com s’han de redactar. Podem detectar una clara relació entre els objectius i les activitats.

    Activitats que es puguin portar a la pràctica: totes les activitats es poden posar en pràctica pels alumnes. Pensem que són correctes.

    Activitats d’interès per l’alumne: algunes activitats són més motivadores que altres.

    Desenvolupament de les habilitats socials en les activitats: tracten correctament el tema de la publicitat dins de les ciències socials i desenvolupen bé el temari (gravació, imatges publicitàries..)

    Organització del nivell de dificultat: pensem que les activitats segueixen un ordre de menys a més dificultat.

    Adequació dels criteris d’avaluació amb els objectius: La rúbrica està molt bé perquè avalua cada activitat, però no compleix els objectius generals del tema tractat.

    Observacions: hem trobat una apartat que no té relació amb l’objectiu del treball del bloc en el diari.
    Avaluació global: la nota numèrica ve donada per la mitjana de cada un dels apartats anteriors. NOTA: 7

    ResponElimina